The Basic Principles Of بیماری زونا سرایت کننده است

Wiki Article

عفونت اندام‌های داخلی از جمله مجاری گوارشی (معده و روده)، ریه‌ها و مغز (انسفالیت)

علائم بیماری زونا همیشه به سادگی موارد اشاره شده در بخش قبلی نیست. بلکه گاهی اوقات شاهد علائمی جدی در فرد درگیر با این بیماری هستیم که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد. موارد زیر جزء جدی‌ترین علائم بیماری زونا هستند:

    موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل (تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است.  مشهد, میدان بیمارستان امام رضا , داروخانه مرکزی امام

برای دریافت نوبت ملاقات با پزشکان متخصص می‌توانید از سیستم نوبت دهی اینترنتی سایت دکتردکتر هم کمک بگیرید.

بعد از گذشت چند سال، این ویروس مجدداً فعال می‌شود و در امتداد عصب‌های حسی به سمت پوست مهاجرت می‌کند و در آنجا بیماری زونا را به وجود می‌آورد.

از آنجا که خطر بروز عوارض جانبی شدید ناشی از بیماری زونا در افراد مسن خیلی بیشتر است، می‌توان برای افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال از واکسن زونا استفاده کرد. این واکسن خطر بروز زونا را تا ۵۰% کاهش می‌دهد.

سلام من ۲۷ سالم هست ۱۵ ماه پیش روی گوش چپم علائم زونا پدیدار شد و درمان کردم ولی حس میکنم دوباره درهمون ناحیه مبتلا به زونا شدم خواستم ببینم همچین چیزی ممکن هست که در این مدت دوبار و در یک ناحیه به زونا مبتلا شد؟

در بعضی از افراد، درد زونا پس از بهبودی تاول‌ها نیز ادامه پیدا می‌کند که این عارضه به عنوان نورالژی بعد از درمان شناخته می‌شود‌.

چنان چه مقدار زیادی كرم و پماد روی پوست بمالید با تحریك پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد بنابراین بهتر است تاول ‌ها را دستكاری نكنید.

نریک دروسپیرنون و اتینیل استرادیول، نام‌های تجری قرص روکین هستند. قرص ضد بارداری روکین حاوی استروژن و پروژسترون…

در حال‌ حاضر نمی ‌توان‌ از آن‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد. واكسن ‌های‌ تحقیقاتی‌ بیماری زونا عکس كه‌ برای‌ پیشگیری‌ از آبله‌ مرغان‌ در حال‌ آزمایش‌ هستند نتوانسته ‌اند جلوی‌ زونا را بگیرند.

دومین عارضه جانبی شایع و شدید ناشی از بیماری زونا، بروز عفونت باکتریایی در پوست ناحیه‌ای از بدن است که تاول‌های زونا در آن قرار داشته است. خود این عفونت‌‌ها می‌تواند منجر به بروز عوارض شدیدتری از قبیل قانقاریای سطحی و زخمی شدن پوست شود.

زونا خود را به صورت ضایعات پوستی (راش) قرمز رنگ توام با درد و سوزش بروز می‌دهد.

○ نوع: داروهای ضدویروسی، از جمله آسیکلوویر، والاسیکلوویر و فامسیکلوویر

Report this wiki page